reklama

Večnosť sa začína dnes.

Ráno otvorím svoje oči a uvidím svietiť slnko, svetlo ktoré cítim na svojej pokožke aj bez toho aby som mal otvorené oči vniká do môjho dňa. Je to, to isté svetlo čo osvecuje celú zem. Každé dobro, urobené dnes, je súčasťou dobra, čo dáva zmysel životu. Môjmu životu. Omrvinka lásky dnes, patrí láske večnosti. Lebo večnosť sa začína už dnes.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Sv. Otec Ján XXIII. povedal raz pár zaujímavých a hlbokých slov. Hovoril o tom, že náš život sa nesmie stať životom v ktorom máme opatrovať múzeum, ale máme pestovať záhradu s množstvom kvetov, v ktorej bude prekypovať život, život určený pre krajšiu budúcnosť.No prvá myšlienka, ktorá ma napadla bola tá:“ Či to má zmysel?“ Či má význam robiť dnes všetko pre to, aby zajtra mohlo byť na svete krajšie... A ak sa pre to rozhodneme, kde máme hľadať silu? Čo nás má utvrdzovať v tom, že dobro, ktoré zo srdca vykonáme nezostane zabudnuté alebo zatreté zlom, ktorého je okolo nás veľa. Skúsme však nájsť silu a odhodlanie a urobme dnes aspoň niečo, aby už zajtra bolo na svete krajšie. Aby svet do ktorého sa prebudím bol krajší.Potom bude krásne to, že pokiaľ žijem, tak z každého zajtrajška sa stane dnešok. A ak budem pripravovať stále nové a krajšie zajtra... vždy si vlastne pripravím krajšie dnes.A čo ma má držať v tomto kolobehu? Čo mi má dávať pocit dobre vynaložených síl?. Na to mi už odpovie moja viera. A v deň, ktorý bude mojím posledným dneškom, tak všetky nasledujúce dni sa spoje v jediné zajtra, ktoré sa však už nikdy neskončí...Čo je však tým konaním dobra, o ktorom tu stále hovorím? Čo je tým niečím, čo mám spraviť, aby som mal zajtrajšok o niečo krajší? Znova mi na to odpovie viera. Na tomto svete raz zazneli slová:“ Boh je taký veľký, že sa istotne vyplatí hľadať ho po celý život.“Začnime už dnes hľadať Boha. Toho ktorého túžime milovať. Hľadajme ho kým je ešte dnešok a neodkladajme to na zajtra, pretože raz zajtrajšok už nebude. Pokúšajme sa hľadať Boha , ale kde? Ja vám poviem, kde hľadám Boha ja. Boha, ktorého túžim milovať hľadám v tebe, človeku. Nie je to jednoduché, hlavne ak ma ten človek nenávidí a ubližuje mi. Často sa to ani nedá na prvý krát. Ale ak verím, že moja večnosť za začína dnes, aspoň sa pokúsim zabojovať.A čo človek ktorý neverí, je ten menejcenný, ako veriaci? Nie. Možno stále čaká. Možno šte nestretol veriaceho človeka, ktorý by začal večnosť dnes. ... V koncentračnom tábore v Poľsku bol jeden muž. A tento muž sa jeden večer rozhodol, že zoberie gitaru a zahrá svojím spoluväzňom. Začal hrať, no ako zahral prvé akordy, prišiel strážnik a gitaru mu treskol o zem. Muž gitaru zodvihol, do rána ju opravil a večer na druhý deň hral na nej znova. Po prvých akordoch prišli strážnici, gitaru mu znovu rozbili, ale zlomili mu aj všetky prsty na rukách. Muž sa ráno zobudil a hneď ráno začal svojim spoluväzňom spievať melódiu piesne, ktorú pred tým chcel zahrať na struhách gitary. Spoluväzni sa báli, lebo vedeli, že stráž príde. A stráž v tom momente prišla a tomuto mužovi vyrezali jazyk, ktorý mu dopomáhal spievať melódiu svojej piesne. Spoluväzňov jeho odvaha a výdrž zarazila.Nevedeli, či sa zbláznil alebo vlastne prečo to to všetko robí. Ráno sa všetci väzni zobudili a prvé čo zbadali, bola postava muža, ako v tichu rána tancuje na melódiu piesne, ktorá mu znela už iba v jeho hlave. Vtedy pochopili a začali sa k nemu pridávať i ďalší spoluväzni a dozorcovia len s údivom pozerali a divili sa čo robia. Oni však nevedeli, že ten muž ktorému tak ublížili svojím konaním vštepil svojím odhodlaním všetkým spoluväzňom do srdca nádej, radosť a pomohol im aspoň na chvíľu opustiť toto hrozné miesto a dovolil im v predstavách sa započúvať do melódie, ktorá im dávala nádej, odhodlanie a silu neprestať bojovať o krajší zajtrajšok.Sv. Matúš hovorí: „ Poďte, požehnaní môjho Otca, zaujmite kráľovstvo, ktoré je pre vás od stvorenia sveta pripravené. Čokoľvek ste urobili jednému z týchto mojich najmenších bratov, mne ste urobili.“Tieto slová znejú a platia rovnako mne, politikovi,kńazovi, lekárovi ... a vlastne každému človeku bez rozdielu. A Boh raz určí, kto si začal budovať krásnu večnosť už dnes.To je pre mňa veriaceho človeka jediná spravodlivosť.

Róbert Ťapušík

Róbert Ťapušík

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od 11. septembra sa stávam študentom RKCMBF UK, svoj každodenný život budem prežívať spolu so spolubratmi bohoslovcami v kňazskom seminári a budem sa pokúšať kráčať za svojím snom. Zoznam autorových rubrík:  DiabolExorcizmusErkoOd srdca k srdcuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu