reklama

Kričali ste niekedy na Boha? ... ja áno ...

Kedysi dávno cestovali touto zemou dvaja anjeli. Cestovali po tejto zemi aby spoznali svet. Cestovali už dlho pustou krajinou, keď pred sebou uvideli pekný dom s veľkou zavlažovanou záhradou posiatou ružami. Rozhodli sa zaklopať na dvere domu a poprosiť o teplú večeru a skromnú posteľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

Ako zaklopali na veľké vchodové dvere a oznámili do mikrofónu pri zvončeku svoju prosbu, ozval sa z reproduktora hlas bohatého majiteľa domu, ktorý ich poslal do starého domu v záhrade s upozornením, že toho viac pre nich nemôže urobiť. Bola už noc a tak sa dvaja anjeli uchýlili do tohto domčeka v boháčovej záhrade. Obaja zaspali na starej posteli blízko chladnej steny. Počas noci sa mladší anjel zobudil a zbadal ako starší anjel zamiesil z hliny a vody tuhšiu hmotu a zapcháva ňou puklinu na stene . Bolo mu toto jeho chovanie čudné, ale bol unavený a hneď zaspal.Ráno sa obaja prebudili a pokračovali v ceste, hladní a unavení uvideli v diaľke starý domček so slamenou strechou a jednou kravičkou pasúcou sa na kúsku trávnatej plochy pred domčekom. Rozhodli sa i tu poprosiť o nocľah, no sami už tušili, že sa tu asi nenajedia. Na klopanie otvorila týmto anjelom staručká žena a pozvala ich srdečne dnu. Vo vnútri sedel za stolom starček a chystal sa práve zjesť kúsok syra a chlieb čo starká ráno upiekla. Ako ich však zbadal uvoľnil im svoje miesto a daroval im svoju večeru. Starká im zatiaľ ustlala vlastnú posteľ a ona i starček odišli spať ku svojej jedinej krave, ktorá bola ich jediným bohatstvom okrem dobrého srdca, ktoré v sebe nosili obaja.Anjelom sa spalo dobre, veď okrem teplej periny starčeka a starenky ich hriala aj láska, ktorej starček so starenkou na svojich vzácnych hostí nešetrili.Ráno sa prvý zobudil mladší anjel. Zobudil sa na úpenlivý plač starenky. Ktorá plakala pri starčekovi nad studeným telom ich jedinej kravy, ktorá cez noc uhynula.Vtedy sa mladší anjel nahneval, zobudil staršieho anjela a vyčítavo mu povedal: „ Keď sme boli u boháčov, ktorí nás vôbec neprijali, tak som si všimol, že si im za to ako sa k nám bezohľadne správali dokonca cez noc opravil puklinu v ich stene. A dnes ráno som sa musel zobudiť na utrápený plač tejto staručkej ženy, ktorá nás s takou láskou prijala. Nemohol si urobiť niečo aj tu, aby neprišli o svoju jedinú kravu?“ Vtedy mu starší anjel povedal asi takéto slová: „ Keď som sa v noci prebudil u boháčov, uvidel som v pukline steny pri ktorej som ležal niečo zvláštne. Uvidel som tam truhlicu so zlatom, ktorú niekto zamuroval do steny toho domu a rozhodol som sa zaceliť túto puklinu aby sa k nej títo boháči, ktorých peniaze a moc skazili, nemohli dostať. A včera keď si ty už tvrdo spal na mieste, kde spáva starček, objavila sa pri tebe Smrť. Prišla si pre starčeka. No ja som videl, že jediné čo drží starenku na tomto svete je zvráskavená ruka starčeka, ktorá hladí staručkú hlávku starenky a prehovoril som Smrť, aby si namiesto starčeka zobrala život kravy ktorú majú na dvore a až raz príde znova Smrť do tohto domčeka, nezoberie si len starčeka, ale zoberie si ich oboch.“Mladší anjel sa zarazil nad tým, ako sa niektoré veci dokážu so zatrpknutým srdcom a hnevom v duši brať z úplne nesprávneho konca. I ja som bol často ako ten mladý anjel, kričal som v nepochopení a hneve často na Boha a nespravodlivo som ho obviňoval.No keď som uvažoval nad týmto príbehom, uvažoval som i nad sebou samým. Rozmýšľal som, či som i ja často, nie že nedokázal nájsť pochopenie v tom čo odo mňa Boh vyžaduje a čo mi do života vkladá, ale ani som sa nepokúsil zamyslieť nad tým čo v živote naštrbilo moju dôveru v Božie konanie. A kebyže sa zamyslím vtedy, keď som kričal v smútku na Boha, zistil by som, že tým čo vtedy stálo medzi a mnou a Bohom, som bol ja sám. Moja ľudská pýcha a nedôvera.

Róbert Ťapušík

Róbert Ťapušík

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od 11. septembra sa stávam študentom RKCMBF UK, svoj každodenný život budem prežívať spolu so spolubratmi bohoslovcami v kňazskom seminári a budem sa pokúšať kráčať za svojím snom. Zoznam autorových rubrík:  DiabolExorcizmusErkoOd srdca k srdcuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu