reklama

Nádej, miesto Božieho milosrdenstva

Kňaz a jeden mladý človek sa v jedno nedeľné popoludnie prechádzali po meste. Učili sa čítať ľudské tváre a to čo do nich život vpísal. Chvíľu bolo ticho a po krátkom čase sa mladík spýtal duchovného otca jednoduchú otázku: „ Prečo nekresťania netúžia po našom štýle života?“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Kňaz sa zamyslel a zo srdca mu odpovedal na položenú otázka asi takto: „ ... a vidia na nás niečo povzbudivé? Naša radosť má vychádzať z Ježiša Krista. Z jeho nádhery, dobroty, ... . No my často prestávame byť svedkami o tom, aký je Ježiš. Niekedy sa mi zdá, akoby sa z našej viery stratil Kristus.“„ Máte pravdu. Kresťanstvo je spôsob prežívania každého okamihu života, a nie len zoznam vecí, ktoré máme poznať!“Jednoducho povedané slová skrývajú v sebe obrovskú pravdu. Často v dnešnej dobe zabúdam na tento krátky príbeh, no vždy keď si ho pripomeniem, zastavím sa, rozhliadnem sa naokolo a znova sa pokúšam nájsť Krista, ktorého som často počas rýchleho behu životom niekde stratil.Jedným z mojich najkrajších zastavení pri hľadaní Krista je už piaty rok, čo som navštívil stretnutie mladých našej arcidiecézy Nádej v Hodoch pri Galante. Posledná sobota pred začiatkom školského roku sa stáva dňom kedy zastanem, vezmem do rúk sv. Písmo, karimatku a s obrovským očakávaním cestujem na miesto pokoja, radosti a osobného povzbudenia. Nikdy som však ani len na okamih nepomyslel, že sa pre mňa Nádej stane ošúchaným „ festivalom“.Každý rok, si Boh pre mňa pripravil niečo nové, čo mi vždy stúpilo do srdca, hlboko do srdca. Prihovára sa mi cez priateľov, známych kňazov, modlitby a piesne, cez eucharistiu. Ukazuje mi pravý opak toho, o čom vypovedal príbeh na úvod a podáva mi svedectvo lásky. Nádeji som vďačný za veľa, Pánu Bohu som vďačný za Nádej, pretože som tu prežil vždy hlboké stretnutie s Bohom. Tu sa upevňovalo moje povolanie ku kňazstvu. Spomínam si na stretnutie v skupinke s rehoľnými sestrami Povýšenia sv. Kríža. Do tejto rehole patrila aj blahoslavená sestra Zdenka. Dnes už patrí za svoj život Bohu. Spomínam si, ako sestry priniesli so sebou relikviár sestry Zdenky a ja som na kolenách prosil dušu sestry Zdenky o orodovanie a pomoc v čase, keď som sa rozhodoval kam nasmerovať môj život. I dnes mám stále v srdci rovnaký pocit, ktorý som cítil i vtedy, pocit, že nie som na ceste k Bohu sám a že mi pomáha niekto, kto miloval Boha nadovšetko a obetoval život pre neho, pre ľudí v ktorých sestra Zdenka videla Boha. Stačí iba počúvať s otvoreným srdcom a nebáť sa byť kresťanom ktorý žije život pre Krista. Stále viac a viac sa tu utvrdím v tom, že žiť pre druhých a milovať druhých je tým jediným šťastím, na ktoré však v dnešnej dobe zabúdame. Vážiť si osobu človeka a neskrývať pred ním zdroj našej túžby, posilu slúžiť a svedčiť o svojej viere. Nádej mi stále dáva nádej, že tu na svete, na Slovensku neprestaneme túžiť po nebeskom kráľovstve, po večnom živote ako po svojom šťastí. Nadšenie vzbudené nádejou chráni človeka pred egoizmom a to že Kristus vstal z mŕtvych a je na našej strane, to je zdrojom našej obrovskej radosti a chuti svedčiť o Kristovi láskou k druhým. Preto dávajme svojím životom nádej iným, pretože tým dávame nádej aj svojmu životu.

Róbert Ťapušík

Róbert Ťapušík

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od 11. septembra sa stávam študentom RKCMBF UK, svoj každodenný život budem prežívať spolu so spolubratmi bohoslovcami v kňazskom seminári a budem sa pokúšať kráčať za svojím snom. Zoznam autorových rubrík:  DiabolExorcizmusErkoOd srdca k srdcuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu