reklama

Svätá Zem očami hriešnika

V posledných rokoch som veľmi túžil navštíviť miesta, kde Kristus vložil do kamenných tabúľ desatora lásku. Túžil som stáť na miestach, kde vzniklo to, čo ma dnes drží pri živote a robí ma šťastným. Svätá Zem bola pre mňa snom, ktorý sa 7. marca stal skutočnosťou. Nechcem si však nechať túto krásnu skutočnosť iba pre seba, ale cez svoje slová chcem priniesť aj do vašich sŕdc myšlienky nad ktorými sa oplatí uvažovať a na ktorých sa dá stavať pevná stavba osobnej a hlbokej viery.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

ZvestovaniePredstavme si hudobníka v orchestri, ktorý úmyselne zahrá falošný tón. Hudobník uplatňuje svoju slobodnú vôľu a hrá falošný tón, ktorý znie v sále. Dirigent môže urobiť dve veci. Môže prikázať, aby začal hrať orchester znovu svoju skladbu alebo jednoducho ignoruje falošný tón, ktorý bol zahratí. No tento tón sa šíri priestorom a ruší harmóniu skladby, ktorú orchester hrá. Jestvuje spôsob obnovy tejto harmónie? Ja verím, že harmóniu dokáže obnoviť len niekto, koho jestvovanie je večné. Večné ako jestvovanie falošného tónu, ktorý sa šíri priestorom rýchlosťou zvuku. Tou večnou osobou je pre mňa Boh. Boh, ktorý nezmaže falošný tón, ale urobí z neho prvý tón novej melódie. Spraví ho znovu tónom harmónie. Na mieste Baziliky Zvestovania v Nazarete som tento obraz pochopil. Prvý človek nakazil ľudstvo hriechom. Boh to mohol ako dirigent v príbehu ignorovať. On však požiadal ženu, zastupujúcu ľudstvo, aby cez ňu začal tento tón novú etapu, etapu spásy.Kľačať na mieste, kde anjel v mene Božom pozdravil Máriu kľačiacu v modlitbe znamenalo pre mňa veľa. Boh skrze anjela vyznal lásku ľudstvu a z Márie urobil prvý Boží stánok. Mária mi na tomto mieste pripomínala ružu. Ružu, na ktorej pristane kvapka rosy. Lupienky sa vtedy uzatvoria a akoby chceli čerpať silu z tejto jedinej kvapôčky medzi lupienkami. Stala sa predobrazom dnešného človeka pristupujúceho ku sviatosti eucharistie. Aj my sa stávame Božím stánkom, i my ako Mária môžeme ukrývať v sebe Krista. No ak by sme ho len ukrývali, neboli by sme šťastní.Nerobili by sme šťastnými iných. Mária obetovala svoj život a vložila ho do rúk Boha,riskovala všetko čo mala a plne doverovala svojmu Bohu, ktorého nesmierne milovala. I toto miesto nás vyzýva otvoriť svoje srdce plnej dôvere k Bohu. Máme si uvedomiť, že aj ku nám prichádza Ježiš, ako kvapka rosy, ktorú si máme chrániť vo svojom srdci a vďaka nej aj duchovne rásť a hlavne rozdávať pokoj a lásku, ktorú nosíme v sebe aj iným.Ako Mária pri zvestovaní, i my v eucharistii prijímame obrovský poklad, kvôli ktorému sa musíme často aj bolestne obetovať. Neskôr Mária vzala narodeného Ježiša do náručia a akoby hovoriac svetu chcela priniesť svedectvo:“ Hľa Baránok Boží, ktorý sníma hriechy sveta.“ Na tomto mieste odovzdania sa Bohu celým životom, som si uvedomil, ako veľmi nás Boh miluje a aký krásny príklad obety človeka pre Boha nám Mária , Ruža duchovná, ponúka a predkladá. Tu sa stalo slovo úplného odovzdania telom, skutočnosťou, ktorá nám otvorila bránu k nekonečnej láske, k Otcovi.A slzy, ktoré som mal v tej chvíli v očiach len z časti prezrádzali moje dojatie a pocit nekonečnej lásky, ktorá sa na tomto mieste aj pre mńa a kôli mne stala skutočným telom, ktoré neskor bolo pribité za mňa na kríž.

Róbert Ťapušík

Róbert Ťapušík

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Od 11. septembra sa stávam študentom RKCMBF UK, svoj každodenný život budem prežívať spolu so spolubratmi bohoslovcami v kňazskom seminári a budem sa pokúšať kráčať za svojím snom. Zoznam autorových rubrík:  DiabolExorcizmusErkoOd srdca k srdcuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu